pirmdiena, 2020. gada 7. septembris

No izstāžu cikla "Bibliotēkas vitrīnas stāsti"

Naujenes tautas bibliotēkā no 7.09.-7.10.2020. darbojas Jekaterīnas Smirnovas cūciņu   figūriņu kolekcijas izstāde “Maz, maz cūciņ!!!". Izstādē apskatāmas cūciņu figūriņas no dažādiem materiāliem, lieluma un formas.  Izstādi ar apmeklēt Naujenes tautas bibliotēkas darba laikā, pēc adreses Daugavas iela 31A, Krauja, Naujenes pagasts, Daugavpils novads. Tālr. 65450246, biblioteka@naujene.lv . 

Paldies, Jekaterīnai Smirnovai par atsaucību un iespēju skatīt šo jauko kolekciju Naujenes tautas bibliotēkā.  

Saite uz uzaicinājumu skat. šeit 


Izstādes anotācija no kolekcināres Jekaterīnas Smirnovas

234 sivēni, 234 stāsti

Sivēnu precīzu daudzumu kolekcijā, es uzzināju tikai tad, kad atvedu tos izstādei uz bibliotēku. Ne reizi 10 gadu laikā, es tos neskaitīju un jutos patīkami pārsteigta. Aiz katras figūriņas, rotaļlietas, grāmatiņas un pat atstarotājam ir savs stāsts, cilvēki, pilsētas un valstis, no kurām ieradušies šie sivēni. Mana kolekcijas vēsture sākās pirms 10 gadiem ar vienu mazu krājkasīti, ko mana mamma man dāvanā atveda no Zviedrijas. Tolaik es pat nevarēju iedomāties, ka šī Cūciņa novedīs pie kaut kā vērienīga, bet tad tālāk kolekciju sāku vākt gandrīz tikai viena pati. Es vedu sivēnus no katra brauciena, meklējot tos dažādu valstu veikalu plauktos. Draugi vienmēr zina, ka sivēns ir vislabākais dāvanas variants man (tiesa, nav viegli atrast tādu sivēnu, kuru man nav). 

Par katru sivēnu es nestāstīšu (bet, ja būs tāda vēlēšanās, varam apspriest), bet ar dažiem 
sivēn-stāstiem es ar jums dalīšos: 

Starp plīša sivēntiņiem var redzēt rakstainu sivēnu no Ukrainas, kuru man atveda mans darba kolēģis 2019. gadā. Viņš to nopirka jau gada sākumā, bet līdz pat aprīlim aizmirsa to atdot. Bet pateicoties šai rotaļlietai, kas bija dāvināta īstajā laikā un īstajā vietā, es pirmoreiz mēneša laikā uzsmaidīju. 

Ir sivēni no pērlītēm, kas ir izgatavoti personīgi man. Es mīlu lietas, kas ir izgatavotas ar dvēseli. Vienu pašdarinātu sivēnu mamma man bija uzdāvinājusi uz Lieldienām, bet otru piespraudi ar sivēnu man uzdāvināja draudzene cūkas gada priekšvakarā . 

Kolekcijā ir daudz sivēnu, kurus var lietot (šķīvji, rotas), bet ikdienas dzīvē lielākā daļa no tiem 
ir kārtīgi novietoti plauktā. 

Ir arī izņēmumi, piemēram, sivēns-sildītājs, ko atveda mana draudzene no Īrijas. Es atceros, 
kā viņa man teica, ka tur atrast kaut ko ar sivēniem ir gandrīz nereāli, bet pēdējās stundas laikā viņa atrada brīnum-sildītāju, kurš silda mani jau ilgus gadus. 

Ir sivēns-krājkase no Finanšu ministrijas, ko es, starp citu, godīgi vinnēju konkursā un ir vēl daudz, daudz citu. 

Turklāt šajā kolekcijā trūkst vismaz viena sivēna, kuru es nenopirku pirms 5 gadiem un joprojām to nožēloju. Tāpēc mans padoms – nekad neatsakies no savām vēlmēm pat tik mazām! 

Jekaterīna Smirnova

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru