ceturtdiena, 2021. gada 1. aprīlis

No izstāžu cikla "Bibliotēkas vitrīnas stāsti"


Naujenes tautas bibliotēkas izstāžu cikla “Bibliotēkas vitrīnas stāsti” ietvaros Naujenes tautas bibliotēkā  aprīļa mēnesī darbosies Iraīdas Grigorjevas un Nataļjas Petrovskas ežu figūriņu kolekciju izstāde “Mīluļi ar maigām adatām”. Izstāde sastāv no 136 ežu figūriņām no dažādiem materiāliem - mīkstām, keramikas, plastmasas, stikla, gumijas, koka un c.


Nākot uz bibliotēku pēc grāmatām, ceļā uz grāmatu izsniegšanas vietu ir iespēja apskatīt  šo izstādi.

 Izstāde darbosies no 2021.gada 1.-30. aprīlim  Naujenes tautas bibliotēkā, tās darba laikā, pēc adreses Daugavas iela 31A, Krauja, Naujenes pagasts, Daugavpils novads. Tālr. 65450246, biblioteka@naujene.lv .

        Paldies, Iraīdai Grigorjevai un Nataļjai Petrovskai par atsaucību un iespēju skatīt šo jauko kolekciju Naujenes tautas bibliotēkā.

Apmeklējot izstādi lūdzu ievērot visus epidemioloģiskos drošības pasākumus

(dezinficēt rokas, lietot sejas maskas, ievērot 2m distanci, vienlaikus ne vairāk par 1 lietotāju, izņemot vienas mājsaimniecības locekļus un ne ilgāk par 15 min.)

Raksts Daugavpils novada mājas lapā

Nedaudz par izstādi un kolekcionāriem:

“Ežus sāku kolekcionēt no 1992. gada, kad mācījos Daugavpils Universitātē. Viena no draudzenēm kādos svētkos uzdāvināja man mazo mīksto ezīti, kopš tā laikā, es nolēmu kolekcionēt ežus. Visi eži kolekcijā ir dāvanas no radiniekiem, draugiem, kolēģēm, paziņām. Es pati varu iegadāties ezi, bet tad uzdāvinu savai draudzenei, kura arī kolekcionē šos mazos zvēriņus. Eži kolekcijā ir nākuši no dažādām valstīm (Latvijas, Krievijas, Baltkrievijas, Lietuvas, Vācijas, Nīderlandes, Dānijas, Šveices un pat no Amerikas…) Visi radinieki un draugi cenšas uzdāvināt eža figūriņu, kuras vēl nav manā kolekcijā. Pašlaik kolekcijā ir 452 eži. Līdz ar figūriņām mājās sāka paradīties arī priekšmeti ar eža attēliem (trauki, atslēgu piekariņi, auskari, kalendāri, ir pat cimdi, kurus uzadīja mana māsīca). Kolekcijā ir eži no dažādiem materiāliem (mīkstie, keramikas, plastmasas, stikla, gumijas, koka un c.) Mājās ir arī grāmatas par ežiem un viņu draugiem, atklātnes, uz kuriem ir attēloti eži. ”

Iraīda Grigorjeva

     “ Mana ežu figūriņu kolekcija sāka veidoties tālajā 1993. gadā ar draudzenes dāvanKolekcijā ir eži no dažādiem materiāliemu, un tas bija pirmais ežuks manā kolekcijā. Vēlāk sanāca tā, ka draugi turpināja dāvināt ežus. Šajā kolekcijā nav neviena, pašas pirktā ezīša eksemplāra, tie visi ir draugu dāvinājumi. Man reizēm liekas, ka draugiem, tā ir interesanta nodarbošanās papildināt manu ežu kolekciju. Mani draugi un paziņas atved man ežus no saviem braucieniem, bet kad ierodas pie manis ciemos un apskata kolekciju, uzreiz atrod “savus” - kavējās un dalās atmiņas par meklēšanas un iegūšanas brīdi, un protams, uzreiz ir jūtama neliela sacensību spriedzes klātbūtne kolekcijas vācēju vidū ... Izrādās, ka es savā ziņā esmu tikai kolekcijas glabātāja un manu draugu patīkamo atmiņu sargātāja, man šī kolekcija nav tikai ežu figūriņu kopa, tas ir saziņas prieks ar maniem draugiem."

Nataļja Petrovska


 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru